آی مت در قالب الفبا: لذت تجربه یادگیری

کودکان در سنین طلایی رشد خود، سرشار از کنجکاوی و میل به جستجوگری در دنیای پیرامونی خود بوده و برای درک و کشف حقایق و واقعیت ها فعالانه تلاش می کنند.

این در حالیست که توأمان با این جستجوگری و کنجکاوی، پایه ها و ارکان اصلی شخصیت او در حال تکوین و شکل گیری ست؛شخصیتی که می توان آنرا عاملی پیش بینی کننده برای درک رفتارها و عملکرد وی در آینده دانست.

در کنار دو ویژگی «کنجکاوی» و «تکوین شخصیت»،می توان رشد مولفه هایی چون «خلاقیت» و «قدرت استدلال» و حتی « رشد اخلاقی» را در این سالها در نظر گرفت؛مولفه هایی که در کنار هم باعث میشود سنین 3 تا 7 سال به عنوان دوران طلایی رشد کودک شناخته شود.

اینجاست که نقش اساسی و بی بدیل والدین،مربیان و بطور کل اطرافیان کودک مشخص میگردد؛
اینکه چقدر و چگونه بتوانند لذت درک محیط،درک حقایق و بطور کل ،لذت کشف و یادگیری را به کودک هدیه نمایند و بستر ساز این رویداد بزرگ در زندگی وی باشند.

آی مت به عنوان شیوه نو در آموزش مفاهیم ریاضی به کودک،با ایجاد محیطی شاد،مفرح توام با فعالیت های گوناگون ،متنوع و لذت بخش تلاش میکند تا با ایجاد فرصت های مناسب در خصوص رشد و کشف حقایق و دنیای پیرامون،«لذت یادگیری» را در قالب «تجربه های فردی و گروهی» برای کودک ایجاد نماید؛
لذتی که باعث میشود کودکان ما به عنوان کاوشگرانی فعال و به قول پیاژه-روانشناس رشد- در جایگاه «دانشمندانی کوچک» برای کشف حقایق تلاش کرده و از این تلاش لذت ببرند .

با احترام
دکتر وارث

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *