آی مت در قالب الفبا

آی مت در قالب الفبا
«ه»
«هوش هیجانی»،تعادل بین احساس و منطق

همه والدین دوست دارند فرزندانی موفق داشته باشند به همین خاطر سعی می کنند تا فرزندان خویش را از همان سالهای اولیه زندگی به اغلب آموزش ها و.مهارت ها مجهز نمایند.

☝️هر چند این تعهد و اشتیاق فی نفسه ارزشمند و قابل تحسین است اما زمانی به بار می نشیند که جاده ی موفقیت بدرستی از سوی ایشان ریل گذاری شده و به شکلی هدفمند و منظم آنها را به سر منزل مقصود برساند ..
در این میان، در کنار همه عوامل و عناصر مهمی که می تواند در تحقق این مهم موثر و راه‌گشا باشد، برقراری تعادلی پایدار میان منطق و احساس به عنوان دو کفه ترازوی رشد را شاید بتوان مولفه ای مهم و بنیادین در نظر گرفت.
منطق همان عنصر لازمیست که برخاسته از هوش شناختی و احساس همان عنصر سازنده و موثریست که تجلی هوش هیجانی می باشد و به نظر میرسد وجود تعادل بین این دو مهم می تواند بال پرواز را برای کودکان فعلی و شهروندان فردا مهیا سازد.

و چه زمان مناسب تر از دوران کودکی برای آموزش و ایجاد این هنر تعادل.
ایجاد این هنر (تعادل میان منطق و احساس)،یکی از اهداف مقدس علمی ست که در دوره های آی مت به عنوان شیوه ای نو در آموزش مفاهیم ریاضی مد نظر قرار گرفته شده و مربیان خبره تلاش می کنند تا آنرا در قالب بازی ها و فعالیت های متنوع و شاد به کودکان منتقل نمایند.

در دروس آی مت نیز آموزش هیجان ها و.حالات لحاظ شده و درس هایی با همین هدف و حتی همین عنوان همراه با تنوعی از فعالیت ها منظور گردیده است که بی شک می تواند در تحقق آن تعادل پیش گفته موثر باشد.
با احترام
دکتر وارث

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *