آی مت در قالب الفبا

«ض»
«ضرورت تفکر قبل از عمل»
تفکر موجب بروز مسئله در زندگی فرد می شود و وجود مسئله در زندگی نقطه آغاز حرکت به سوی خودباوری و پذیرش همه ابعاد خود است. شناخت مسئله باید همواره مقدم بر پیدا کردن راه حل های مورد نظر ما باشد. با این کار، ذهن انسان به تکاپو می افتد و خود را به پاسخ لازم می رساند.

نتایج بررسی ها نشان می دهد معمولا آن دسته افراد که می اندیشند به مراتب در پیشبرد برنامه های خود موفق تر خواهند بود. آنها در جریان تفکر برای شناخت بیشتر توانمندی ها و محدودیت های خود، روند زندگی را تغییر داده، برنامه ریزی بهتری می نمایند و هدف های مفید را در ذهن پرورش می دهند و همچنین استوار و مقاوم تا رسیدن به آن نیز تلاش می نمایند.
فواید اندیشه این است که فرد به خوبی می تواند راه های جدیدی را برای زندگی موثر خود کشف نماید. در اثر اندیشیدن است که استعدادها شکوفا شده و ذهن خلاق افراد بیدار می شود و به واسطه تغییرات ایجاد شده به سمت زندگی سازنده و ثمربخش می رود.

همچنین آموزه های دینی داریم که حضرت علی (ع) در وصیت به محمدبن حنفیه می فرماید:
هر کس در کارها بدون توجه به فرجام آن وارد شود خود را در معرض رخدادهای بسیار زشت و ناپسند قرار می دهد و تدبیر پیش از عمل تو را از پشیمانی ایمنی می بخشد.
در آی مت،کودکان به تفکر قبل از تصمیم و اقدام تشویق می شوند،آنها برای هر مساله یا سوالی به فکر کردن دعوت می
شوند و خود با رویکرد «اکتشافی» پاسخ خویش را بدست می آورند.
کودکان در کلاس های آی مت در فضایی سرشار از بازی می آموزند که قبل از اقدام و عمل باید به همه جوانب خوب دقت کرده و با تمرکزی بالا در مشاهده و.تفکر برای رسیدن به یادگیری پایدار تلاش کنند.

با احترام
دکتر وارث

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *